Hämähäkit eivät ole kiusanneet minua hirveän paljon edellisen kirjoituksen jälkeen, onneksi.

Talvi alkaa näyttämään kasvojaan täälläkin päin, mutta ei ihan samalla tavalla kuin koto-Suomessa. Täällä talvi on kuuleman mukaan märkää.

Lunta tulee harvoin ja vettä sataa paljon. Vielä ei ole hirveästi satanut, mutta ilmat ovat todellakin kylmemmät. Talvivaatteita ei ole mukana, joten varmaan alkaisi olla pikkuhiljaa aika ostaa sellaisia

Kyllä olen tässä muutaman viikon aikana tajunnut, että Suomessa se koti on, ja vaikka täällä on mukavaa ja kaikki hyvin, niin silti tämä ei ole koti.

Nyt kun olen ollut täällä jo yli kolme kuukautta, olen huomannut että alkaa pikkuisen olla koti-ikävä. Ensimmäisen kerran huomasin sen viime tiistaina, kun olin koulussa ja juttelin muiden ulkomaalaisten kanssa. Juttelimme kodista ja yhtäkkiä tuli kova koti-ikävä.

Luulisin, että kovempi koti-ikävä varmaan tulee, kun joulu lähestyy, mutta pitää  yrittää muistaa ajatella, että tammikuussa pääsee taas kotiin hetkeksi aikaa ja äiti on luvannut siirtää joulun tammikuulle, ettei minun tarvitse olla ilman maksalaatikkoa ja kinkkua